2009-09-07

En riktigt jävla tung förlust

Ja, vad ska man skriva. Jag skrev till Nyström på FB att jag känner mig helt tom. Han svarade att, "skriv det som finns i huvudet och kroppen".

* Vi var så jäkla nära! En av de tyngsta hemresor någonsin. Vi var värda finalplatsen. Punkt. Trots detta gratulerar jag AIK och hoppas de tar hem cupen.
* Polis och ordningsvakter i Stockholm borde gå någon charmkurs. Herre Gud vad överspända de var. Ta och tagga ner killar.
* Trevligt gäng som åkte upp. Massa cred till Ellinor! Hon är fantastisk den kvinnan.
* Kul att få besöka Råsunda, en tajt arena. Barnsligt av gnagarna att hetsa mot oss, sjukt barnsligt.
* Läste i Sportbladet att Palle gått med i gruppen; "Förbjud damfotboll" på FB. Haha, han vet ju inte vad han gör den killen...Gör om, gör rätt.
* Stort grattis till miss(nu mrs) BK Häcken, Maria Niklasson som numera heter Maria Af Geijerstam.

Ähh, jag är verkligen tom. Tog semester idag vilket jag är oerhört tacksam över.
Nu kör vi över AIK den 14e.

P.s. B-lagsmatch mot GAIS idag, 17:00 på GAISgården. D.s.

3 kommentarer:

Ali:son sa...

All heder och cred till er som åkte. Jag kämpar fortfarande med bitterheten. Detta var värre än när vi inte gick upp till AS. Jag vet att laget ska vara stolt över prestationen, men fy faaan vilket skitsätt att avgöra matchen på.

Jag trodde vi hade det, och jag trodde att tar vi AIK, då tar vi cupsegern.

Surt är bara förnamnet på smaken i munnen dagen efter.

Anonym sa...

Lite hallå här va.
1-0 till Gnaget tom 89:e minuten när 1-1 gjordes, så att ni kom tebax och fick till förlängning var väl lite tursamt;)
Ok, lite tursamt var väl vår kvittering i slutet av förlängningen... för att inte tala om straffen som kom i grevens tid;)
Dock fanns det ju faktiskt inget att säga om straffen, handboll i straffområdet ska vara straff.
Hoppas nu att vår tur/skicklighet håller i sig i bortamötet den 14:e så att vi slipper se Kalmar etc högst upp!
(Grethe, jag sms:a dig när ni kvitterade... och det var sant som det var sagt)
KramPåreGrethe!

zappa sa...

Jag har lagt den matchen bakom mig, det hoppas jag också att våra killar har gjort. Ses imorgon! :)
Kram!