2017-03-06

Kvartsfinal mot AIK

Hur ska man sammanfatta den här försäsongen? Bra med cupen i alla fall tycker jag. Inga meningslösa träningsmatcher utan lite så, kniven mot strupen ändå. Plus att det också blir ett ypperligt tillfälle att gå runt på spelare i laget.
Många som tyckte att vi stängde matchen i andra halvlek mot Örebro i söndags. Jag vet inte, kanske är jag blind. Så jäkla farligt var det väl inte?!?

AIK söndag 18,30. Värdelös tid. De från Firman Boys som kommer för att göra upp med Wiseman kommer väl på lördag oavsett? Såg fram emot en lördagsmatch så är jäkligt besviken på detta.
Nåväl, dags att ta död på spöket nu. Hade varit skönt med en total överkörning. Hade suttit fint inför premiären.

2017 års utropstecken so far? FARNERUD! Rutin, spelförståelse, blick, smart, snabb, helt enkelt svinviktig för laget framåt! Måtte den killen hålla sig hel i år!
Och det värmer oerhört i hjärtat att återigen se Erik Friberg i laget. Fantastiskt!

Talar inte mer om "den andre", ni vet vem jag menar. Han är luft för mig nu och framåt.
Man gör sina val här i livet.

Får inte veta så mycket av sonen, han är lojal som tusan. Men ibland kommer det någon mindre historia, som att Stahre tar ton i omklädningsrummet i pausen. Det sades att PG var en dålig förlorare. Om han nu var det tror jag vi har en genuin vinnarskalle i Stahre. Det bådar gott!

Ses på vallen på söndag!
/zappa
#FörsvaraGuldet #BKHäcken

Inga kommentarer: