2009-08-12

En grymt skön seger över ÖIS!

Ja Herre Gud, ni som nu missade matchen ikväll gick miste om en otroligt spännande match. Skyll er själva.

Det var underhållning på hög nivå, mycket hög nivå. Vet inte om killarna inser eller tycker det själva men från läktarplats var det så. Och ni vet att jag inte kan skriva ett matchref. så det kommer ni tyvärr inte att få. Men..
I första halvlek var det tråkfotboll, det var spänt, felpass från båda lagen och prestige. Det är en jävla massa prestige i de här matcherna och kanske var det Öis som hade pressen. Jag vet inte om killar på den här nivån tänker på allsvenska tabellen men det kändes så.
Hur som helst så gjorde vår Robin Jansson 1-0 i 29' och det stod sig till halvtidsvilan. Det var för övrigt något av det snyggaste jag har sett. En frispark från 40-50 meter och jag tror att Öis keeper trodde den skulle segla över, istället gick den rakt upp i krysset.
Jubel från ca 100 (?) åskådare. Det målet kan Robin leva på länge!

I andra halvlek hände precis allt som ni kan tänka er kan hända i en fotbollsmatch. Det var nu det blev underhållning. En Häckenspelare passar en fri gubbe, men (!) bollen tar på domaren - bollen tar då en annan bana som når en Öisspelare som skjuter den direkt i mål. Hur i h*****e det kan bli godkänt som mål övergår mitt förstånd. Det var ju så uppenbart att det var domaren som styrde bollen genom att han stod i vägen! Jag kan inte regelverket men tycker ni att detta är korrekt? ... Är det möjligt att det får gå till så? Dessutom var killen offside, något som Linus missade. Ni förstår kanske att vid det här laget pumpade adrenalinet.

I 71' får vi en solklar straff. Jag vet inte vad killen heter som lägger den, den var dåligt slagen hur som helst - han tog knappt sats och Öis keeper fångade den enkelt. Men det är sådant som händer! Världsstjärnor missar straffar.
Sen följde också en hel del gula kort - detta egentligen under hela matchen men främst under andra halvlek. En Öisare attackerar vår målvakt, Frick när han har klistrat bollen. Jag tyckte det borde tenderat ett rött kort men, men...
Mot slutet var det så jäkla mycket kamp och som genom ett trollslag får Belton Sewankambo i 44' chansen att näta efter ett fint inlägg - 2-1 till BK Häcken! Pust!

Detta var en av de roligaste matcher jag har sett med Tipselit i år. En reflektion kan vara att: spela som ett lag, spela för varandra, prata med varandra, hitta varandra, var snabbare i kontringarna. Lite snabbare, lite bättre kan ni.

Och STORT grattis till era poäng och tack för stor underhållning!

Inga kommentarer: