2010-09-11

En skön och välbehövlig Häckenseger

En riktigt skön seger igår och kul att Jesus och Makondele fick näta. Makondele var ju nära flera ggr och verkar vara hungrig. Schysst inställning i intervjun efteråt: "de har värvat mig och nu är det dags att leverera" (något sådant..) Nu kan vi andas och jag undrar om vi har säkrat vårt kontrakt nu eller om det krävs ytterligare poäng? Historiskt att gå in i AS en tredje säsong. Dags för SM-guld. Någon gång måste man väl spela för det också och inte bara för att hålla sig kvar. Vore ju roligt att få uppleva det innan man dör.

I GP på nätet diskuteras varför inte Gamla Ullevi fylls, vi tappar publiksiffror i hela Sverige och har gjort så nu i flera år. Har ingen aning om vad som behöver göras men att utbudet är så stort i tv'n idag tror jag spelar en mycket stor roll. Kvalitén på svensk fotboll är ju inte den högsta och jag känner många som dissar svensk fotboll helt och hållet för att istället följa PL, Serie A eller La Liga.
Klubbarna, SEF och SvFF behöver ta ett nytt grepp om vi inte helt ska tappa. Och jag vet inte om rätt människor sitter i SEF eller SvFF som har den kompetensen att tänka mer kreativt och bli mer open minded. De kanske skulle köpa in lite experthjälp? .. Topparna kanske kunde ta och sänka sina löner lite så skulle de säkert ha råd med det.

Ser fram emot AIK på lördag. Hittade en sida av en slump; vad är detta? Har någon sett den innan? ..

Inga kommentarer: