2010-09-12

Supporterlaget

Att rösta på Supporterlaget eller inte? Jag tror att många med mig är ambivalenta till hela grejen. Hur kan man utse att någon supporter är bättre än någon annan? Och att ställa två lika betydelsefulla supporters mot varandra. Hur känns det på en skala? Och är inte Hasse som har gått på varenda match i stort sett hela sitt liv, han som har följt laget i vått och torrt - är inte han den som bör hyllas? Att supporta, stödja sitt lag i såväl motgång som medgång. Att följa de ner i div 6 om så vore. Att älska sitt lag så mycket så det är en livsstil. Det gör Hasse. Eller varför inte Freddan och co. som har kört sitt eget race. Tryckt upp egna kepsar, tröjor och you name it. Eller Charlotte som nu åker på varenda bortamatch hon kan, som är ny som geting men som sprider så mycket positiva vibbar? Jag skulle kunna räkna upp hur många som helst som borde föräras med att vara den supporter som betyder mest. Dock är det så att det är delarna som utgör helheten, det är precis som på plan. Alla supportar är precis lika viktiga. Nisse 78 år, Freddan 25, Elleonor 40+, Patrik 12, Elsa 53, Seroj 51, Jocke 20.

Har jag förstått det rätt så får vinnaren 10.000 kr. Förra årets vinnare Robin Carlander satte givetvis in pengarna på Getingarnas konto. Räknar kallt med att även årets vinnare gör det. Det är den enda anledningen till att jag röstar. Getingarna behöver varenda krona.
Eleonor kandiderar för andra året i rad. Min röst borde gå till henne. Hon är helt outstanding varenda bortamatch med sina bakplåtar som hon bjuder alla resenärer på. En rolig tjej som def. har ett stort hjärta både för laget och supportrarna.
Dock är i år Thomas hennes konkurrent. Thomas är en helt underbar kille som både får med sig klacken i allskön sång och som kan sätta ner foten på Sektion G då det behövs. Jag blir glad i Thomas sällskap, han får mig att skratta. Jag känner mig trygg i hans sällskap och det handlar inte så mycket om hans storlek (han är stor och stark) utan om hans allmänmänskliga värderingar som avspeglar sig i allt han säger och gör. Så, dina bullar till trots Eleonor, Thomas får min röst och det innebär inte, att du inte är lika viktig.

Alla supportrar i BK Häcken är precis lika viktiga. På sittplats som ståplats. Så ta detta med Supporterlaget med en nypa salt, rösta och Getingarna får ett kassatillskott de behöver.

Inga kommentarer: