2009-08-18

Seger mot Frölunda och Wikman är nära...

Jag var och såg Frölunda-Häcken ikväll i en ganska medioker tillställning på Biliavallen, men vad gjorde det. Killarna kammade hem tre poäng genom Serhat, 1-0 och sen Nikola 2-0 på en straff. Nikola är f.ö. Franjos lillebror för er som inte vet. Och för er som inte vet vem Franjo är så är han en av våra stora talanger i Tipselit om han bara kunde bli helt återställd någon gång från skada.
Solen sken och vi var så många på plats så vi fyllde hela läktaren.... Kändisar kunde man också se, Ralf Edström var där och vår egen Jozo Matovac. ;)
Nåväl, Häcken ångar på!

Tyvärr gick det inte lika bra för U21 laget. Jag ger mig, alla andra kallar de ju det och de heter ju faktiskt så... De losade mot Blåvitt med siffrorna 2-1.
Fick ett mail ikväll med undran om vem #23 var? Hur i hela friden skulle jag kunna veta det? ... Vår egen Spindel på forumet på Svenska Fans gav sig dock inte och till slut mailade jag Robin Wikman. #23 var givetvis John Chibuike, han hade enligt Wikman lekstuga ett par ggr med de blåvita spelarna. Och honom kan Håkan Mild glömma.

Robin Wikman förresten, jag tror han är nära. Det sista jag har sett av honom i U21 matcherna har varit riktigt bra! Lika jäkla bra som under försäsongen. Han är sjukt snabb och känns oerhört motiverad. Jag tror absolut vi får se honom under hösten. Och han meddelade i mailet att han givetvis inte ger sig. Han är en vinnarskalle. (mina ord..) Och alldeles för bra för att spela i b-laget, också mina ord och där kom det igen, b-laget.

Grattis Tipselit och forza Häcken!

Inga kommentarer: