2009-08-26

Seger över ÖIS!

Det var kul att komma till jobbet imorse. Eller nej, ganska så underbart faktiskt. Att få motta alla gratulationer satt lika fint som 5-1. Det känns overkligt och jag får ont i magen när en del talar om guld och medaljplats. Kan vi inte bara nöjda, för mig är detta så omtumlande så jag knappt vet vad jag ska svara folk. Tycker att Peter Gerhardsson svarade så jäkla bra igår efter matchen:
- Vi ändrar ingenting (läs målsättning), varenda match för oss är en fest, det är nya poäng att kriga om på söndag i Halmstad...

Efter jobbet idag åkte jag direkt till Rambergsvallen.
Startelvan:

Damir
Mackan - MAK - Emil - Wikman
Forsa - Nyström
Robin - Serhat - Philip
Vinni

I 30' får ÖIS en straff. 1-0 var ett faktum.
I andra får Vinni lägga en straff i 9' som han enkelt sätter. Och sen nätar Vinni i 26' och vi har kvitterat. Lite senare var Wikman nära att ge oss ledningen men icke sa nicke. ÖIS har en hyfsat bra målvakt. (borde få pris för historiens kortaste matchref.)

Kul att återigen får se Forsa spela bl.a. - honom saknar jag mycket! Och Mackan.. Och Wikman som jag def. tycker snart borde få en chans!
Och samtidigt, varför i helvete ändra ett vinnande koncept. Skulle alla som jag gillar få spela skulle planen behöva vara dubbelt så stor. (suck)

Halmstad på söndag?
Känns inte allt lite magiskt? Som en dröm som någon snart kommer väcka upp oss ur? ...
Häcken är formstarkast i Sverige just nu - sug på den!!

Edit: Sjukt pinsamt att erkänna, jag skrev ju först att matchen slutade 2-2. Tydligen blev ÖIS 1-0 mål i 6' bortdömt för offside. Och detta missade jag! Peter Nyström upplyste mig nu ikväll om detta och det är ju bara så man vill sjunka genom jorden. Synsam?
Detta tillägg till er som tyvärr hann läsa version 1 av detta blogginlägg och som undrar..

Inga kommentarer: