2009-11-08

Bosko Orovic får inte fortsätta i Tipselit

Jag gick in på Tipselits hemsida (se länk i menyn) och utläste i deras gästbok att Bosco inte får fortsätta. Kunde inte tro att detta var sant så jag ringde upp honom för att få det dementerat. Men det är sant och jag undrar hur Häcken överhuvudtaget tänker? 2008 gjorde Tipselit sin sämsta säsong någonsin, jag har följt de lika länge som jag har följt A-laget. När Bosco så kom för i år så lyfte sig hela laget på nolltid. Han blev snabbt oerhört populär hos killarna och det är just pga detta som han nu får sparken. Han är för populär. Bullshit! Jag tror att de som leder Häcken borde gå en utbildning själva i just ledarskap. För då får de lära sig att utan att skapa en relation så är allt förändringsarbete helt och hållet omöjligt. Relationen är grundläggande i precis allt, framför allt i ett lagarbete. Utan att Peter Gerhardsson hade satsat på vi-känslan hade inte A-laget hamnat på 5e plats. En bra ledare ser och bekräftar alla och kan även sätta ner foten när det så behövs. Det gjorde Bosco. Han gjorde det så bra så han nu får sparken. Bra jobbat Häcken.
När vi var och mötte Elfsborg borta så fick en av Tipselits killar ett rött kort för en riktigt ful grej. Alla var överens om att det röda kortet var rätt och killen själv var djupt olycklig efteråt. När de skulle gå hem gick killen fram för att säga hejdå till lagledningen. De vände då bort huvudet och ignorerade honom helt och hållet. Moget. Den enda som talade med honom var Bosco. Så behandlade alltså nuvarande lagledning en 18-åring. Och det är denna lagledning Häcken nu väljer att behålla.

Inga kommentarer: