2009-11-15

Ingen har kunnat mäta sig med Sabine

Oj, oj... Det händer saker som jag missar. Hela tiden nu. Jag hinner inte, orkar inte, har inte lust och jo, alltså - jag hinner verkligen inte. BK Häckens officiella lever som aldrig förr men jag missar att surfa in där. Saknar nyhetsbreven! Kanske borde jag göra den till en startsida. Men ni har ett fullgott ännu bättre alternativ, än till den här skitbloggen som bara lever mellan varven, det har ni här. Det jag skulle kunna skriva om nu är ensamkommande flyktingbarn, prognoser, prioriterade mål inom Göteborgs Stad. Inget som skulle intressera er. Detta ska ju föreställa en fotbollsblogg. Jag har sällan några nyheter längre, hinner inte gräva, söka. Det får ramla på mig och vi får se när det händer nästa gång.
Sabine är en stjärna. Jag tycker det är sorgligt att hon slutar, nu blir väl BK Häcken ett gubbvälde som de flesta andra fotbollsföreningar. Önskar henne all lycka till. Vet att laget från -98 tyckte att Jocke var den i laget som hade den smartaste tjejen. Och yes, så var det. Mig veterligen var det inte ens någon i det laget som kunde mäta sig med Sabine.
Nåväl, vi ses och hörs framöver, närmast på Getingfest den 27 november.

Inga kommentarer: