2009-11-07

Hyllas den som hyllas bör

Robin Carlander blev välförtjänt vald till den supporter som ska representera Häckens supportrar i "Supporterlaget". Och ingen var värd detta mer. Sen tycker jag att man inte kan mäta supporterskap men man kan absolut lyfta fram goda supporters som arbetar för en schysst supporterkultur. Och det gör Robin! Robin kommer stå kvar om så laget åker ner i 5an, vi är några stycken som skulle göra det..
Den enda svaghet Robin möjligen har är att han är ibland lite för politiskt korrekt, lite för snäll. Samtidigt är detta givetvis också hans styrka. Robin är pålitlig, lojal, smart, schysst, varm, medmänsklig, är utrustad med ett stort tålamod och älskar verkligen BK Häcken. Egentligen borde kanske också hans sambo Lina få en liten del av de 10.000 kr han nu mottar på Fotbollsgalan. För hon har lärt sig sen länge att leva med detta. Och det tror jag inte alla relationer gör, överlever när den ena partnern har ett intresse som tar så mycket tid. Så i allt detta ska Lina också ha stort cred! Respekt.
Robin låter de 10.000 kr gå in i supporterklubben. Och kanske bekostar några av dessa kronor den avslutningsfest vi är inbjudna till den 27 november. Tack Robin. :)
Du är dessutom en fin vän!

Skulle försöka summera 2009 hade jag tänkt men vet inte vad jag ska lyfta fram ur denna fantastiska säsong. Minnet när spelarbussen hämtade upp ett 20-tal strandsatta supporters utanför Ängelholm är en av höjdpunkterna. Förutom alla goa segrar. Jag har väldigt svårt att tro att något annat allsvenskt lag skulle göra detta. Mot bakgrund av att jag känner samtliga säkerhetsansvariga. Det finns liksom inte på kartan. Läste häromdagen att Peter Gerhardsson nu letar fast boende för sig och sin särbo i Göteborg. Det bådar gott. Vilken kille va..
Jag återkommer nog med fler minnen när abstinensen sätter in...

Inga kommentarer: