2011-05-25

En vallgrav med pirayor kanske?

När jag nu har tittat på bilderna, förloppet om hur den här killen tar sig in så funderar man ju. Varför ingrep ingen? Han hade gott om tid på sig att ta sig fram. Jag tycker det är helt obegripligt.
Jag har varit med om invasion, det gick blixtsnabbt och trots att jag tyckte verkligen att jag hade full fokus så hade jag helt plötsligt en kille över mig. Jo, sant, jag landade slutligen med honom över mig på löparbanan på Ullevi. "Tant förhindrar yngling"-stuket. Ordningsvakterna var där på ett ögonblick och lyfte ut honom och jag slapp bli mosad. Fick en smäll i huvudet då jag föll mot den hårda löparbanan men jobbade sen vidare. Ronaldhino och grabbarna var här, vi hade ca 10 invasionsförsök den kvällen och jag tror en person lyckades ta sig in på gräset. Men bara någon meter, han hann aldrig fram till någon spelare.
Vad jag vill säga är att jag vet att det är ett ögonblicks verk. Den som inte har varit med om det kan inte föreställa sig. Min fråga är dock i gårdagens fall; varför sprang ingen ut efter honom? Hur kunde han nå ända fram? På bilden ovan ser det ut som om han promenerar sista biten.

Laul skrev igår om fyllenätet i Danmark på sin blogg, det kanske är lösningen? Eller en vallgrav med pirayor runt hela arenan?

Inga kommentarer: