2011-07-23

Häcken-GAIS

Begriper inte hur jag mentalt ska ställa mig in på matchen imorgon. Känner mig delvis förlamad över massmorden i Norge. Har halva min släkt i Norge, i Oslo. Är halvnorsk och väldigt lite nationalistisk till vardags men det senaste dygnet har tårarna bara runnit. Egentligen totalt ointressant så klart att jag är halvnorsk. (jag vet...) Hela världen sörjer och har idag medlidande med ett blödande Norge. Förundras över hur mycket kärlek som sprids.
Avskyr extremism i alla former!

Hade matchen varit idag så hade jag inte gått, får se hur formen är imorgon. Hoppas laget kan fokusera. Kan de borde jag kunna vara på plats och stötta. Kanske det enda riktiga för att få rensa hjärnan.
Heja Häcken och all kärlek till Norge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner du Andres Vasquez sen innan? Varför har du hans nr?

zappa sa...

Hej anonym.
Nej, jag känner inte AV och har inte heller hans nr. På FB får man tag på de flesta och jag hade också kontaktat tränaren som jag däremot känner.
I Häcken är vi än så länge hyfsat familjära.
Jag kommer i n t e fråga ngn spelare ang matchen på Madeira. Pinsamt att de ska behöva tänka på detta med rapp. till oss. Hoppas klubben löser det med Andrés Jimenez eller att någon annan kan rapportera till Getingarnas sida på FB.

Killarna gjorde dock ett fantastiskt arbete senast. All cred till dom!