2009-03-28

En sån jävla go seger över Elfsborg!

Ja, vad ska man säga. Detta hade jag inte väntat mig, Häcken vänder 2-0 till 2-3. Otroligt starkt gjort och helt och hållet en sammantagen laginsats. Jag tror att Peter Gerhardssons *dåliga-förlorar-mentalitet* har en viss betydelse. Ni får läsa Robins matchreferat på officiella sen. Jag kan inte, kommer aldrig kunna återge en match.
Men (!) jag skrattade så jag grät när Paulinho efter fem sekunder inne på plan nätade. Elfsborgs spelare såg helt förvirrade ut!! Faktiskt, som när Ronaldhino har lekt bort spelare genom åren i Barca - när han hade sina glansdagar. I Paulinho ser vi en spelare som älskar, verkligen älskar att spela fotboll! Han trollar med bollen, älskar att glänsa men inte på bekostnad av laget. No way. Han är bara så rätt. Men som sagt, detta var en lagmaskin. Jag tror att den goda stämningen i laget kommer ha stor betydelse för våra framgångar i år. Jag är övertygad om detta. Vet att jag tjatar om detta men är väl lite yrkesskadad kanske....
Och jag tror på Raneige! Elfsborgsklacken var så taskiga mot honom när han hade fått en smäll i ansiktet och låg ner någon minut. Jag blev skogstokig, jag kan förstå att människor börjar slåss när det gäller fotboll. Yes.

Men nu är jag bara så jäkla glad! Här slår vi guldtippade Elfsborg i genrepet - vi har haft kanske den bästa försäsongen någonsin. Spelarna är hela och friska. Detta kan ju för f-n bara bli bra!

Dock så måste jag ju samtidigt få ge en känga till SvFF och även politikerna i Göteborgs kommun. Läser man GT idag så får man veta att vi är utan hemarena en vecka innan premiären. Detta är så dåligt skött så det finns inte. Och inte ärendet i sig, från vår sida. Sabine säger i artikeln att ärendet varit förberett och glasklart från Häckens sida sedan 2006.

SvFF: Plantäckning?!? Var ni och kände på vårt gräs en enda jävla gång 2008?!? Vi har haft den finaste mattan i flera år. Jag var på Rambergsvallen i december -08 och då hade man kunnat spela där. Vi har antagligen haft den finaste mattan i Sverige de senaste åren. Vår matta förstörs inte av monstertruckar och dylikt! Ni är så jävla B just nu - skärp er. Jag var på den första besiktningen, då var det bara kameraövervakningen som skulle åtgärdas. Har kvar protokollet. Inte ett ord yppades om plantäckning som vi tidigare år fått dispens på.

Göteborgs kommun: Hur mycket genererar Gothia Cup till Staden år efter år?!? Hur i helvete kan ni sova på nätterna när ni ger alliansen en skitfin arena och exkluderar Häcken, som om vi vore något som katten har släpat in? Skäms. Göran Pregmark - agera.

Jag är otroligt stolt över att älska Häcken som så många hatar. Media, politiker, ett flertal styrande organisationer och klubbar (läs, vi drar ju ner publiksnittet). Ju fler som hatar oss desto starkare kommer min kärlek växa sig. Det känns fint att älska något som andra hatar.

Vi ses om en vecka mot MFF. Allsvensk premiär. Var? Har inte den blekaste aning...

Inga kommentarer: