2009-03-07

Malmö FF-BK Häcken 0-0

Vi var ett gäng som åkte ner till Malmö idag, eller rättare sagt Bjärred dit matchen hade blivit flyttad pga den omtalade tennismatchen mot Israel. Det var ganska mycket folk på plats men alldeles för få getingar. Vi var dock de enda som hördes! Jocke var ju med..
Första halvlek var en ganska bedrövlig tillställning där Tom och Östberg var de som rensade undan det mesta. I andra kom dock Chatto och Raneige in och då började det verkligen hända saker. Vi hade flera kanonfina skott mot mål och något av dessa borde verkligen ha gått in! Raneige var betydligt större än jag hade kunnat föreställa mig och vann de flessta närkamper med sin kroppshydda. Chatto levererade snyggt bollen och Vinnie glänste idag igen! Vi var helt klart närmast segern idag. Och nu känns det faktiskt riktigt bra och jag är tämligen säker på att vi tar MFF i premiären på hemmaplan.
Killarna berättade efteråt att de fortfarande led av jetlagen. Vissa av de hade inte sovit en blund inatt och vissa bara ett par timmar. Mot bakgrund av detta var de mer än väl godkända. För hur ska de då inte spela när de är utvilade?

Daniel Larsson och Jimmy Dixon kom fram efteråt och hälsade på oss alla. Och jag snodde givetvis en kram av Larsson...
Jocke kunde givetvis inte låta bli utan sa:
- Fan, du passar inte i den färgen du har på tröjan..
- Inte? sa Daniel, jag tycker den matchar mina ögon rätt bra.

Isen var bruten och nu kommer vi nog inte tala mer om det. Daniel är en personlig favorit och jag önskar honom allt gott. Jag skiter dock i MFF.

På onsdag har vi Frölunda på Ruddalen och den matchen tvingas jag stå över pga mitt arbete men till Borås arena bär det givetvis iväg den 28 mars.
Elinor hade med sig semlor - den tjejen upphör aldrig att förvåna. Tack!

Och imorgon ska en liten geting vid namn Elias döpas.
Vi ses på Borås arena hoppas jag, nästa gång.

Inga kommentarer: