2010-03-17

IFK Göteborg-BK Häcken 3-3

U21, det jag envisas med att kalla b-laget, spelade 3-3 ikväll mot Blåvitt. Och jag visste inte det var match. Nysa informerade mig på FB. Nu har jag dock hittat serien och uppdaterar länken här på sidan. Av ohejdad vana och tradition tycker jag det är en enorm njutning att få gå och se dessa matcher. Ofta ser man killar som är på väg in i startelvan igen i A-laget, som har varit skadade eller sjuka, eller så kanske man har turen att få se någon som är och provspelar eller så ser man framtidens A-lagsspelare. Och givetvis ger man de spelare i A-truppen möjlighet att få spela, de som inte varit uttagna till en allsvensk match. Här har vi då en chans att själva få avgöra deras form. Hur som helst är det en alldeles speciell upplevelse. De här matcherna brukar ligga tätt efter Allsvenskans matcher och ibland kan man till och med få lite tröst efter en allsvensk förlust genom att sätta sig i lugn och ro och titta på dessa matcher. Det är lite lugnare, det är lite mer avkopplande...Testa!

Inga kommentarer: