2010-03-14

Premiären avklarad och 3 p hem till Hisingen!

Det kändes helt och hållet sjukt att behöva åka till Borås för vår hemmapremiär. Jag hoppas det var första och sista gången jag, vi ska behöva uppleva det. All cred dock till all personal som fanns på plats, det var säkert en hel del gubbs där från Borås och alla var oerhört gästvänliga! Om än dyra i kioskerna..
De första 20 minuterna var nedslående och med alla DIFs frisparkar var det ju ett under att ingen av de bollarna gick in. Damir gjorde en kanonmatch! Det är skönt att veta att vi har två säkra keepers, inte alla förunnat. Sen tog dock Häcken tag i matchen och passningsspel och offensiven framåt började likna den vi har sett under försäsongen. Men detta visade sig inte bli några enkla tre poäng. Det blev otroligt nervigt, fram och tillbaka. Paos mål var fint men jag tror nog att Östbergs kanonnick var ännu finare. Finast av allt var att se samtliga hitta sin inställning och vinnarskalle. Självklart saknade jag Nyström, Mackan m.fl som är skadade, konstaterar samtidigt att vi har en bänk framöver som heter duga. Nu talar vi inte längre om att vi saknar rutinerade spelare. Jag tycker samtliga visar att de håller måttet. Och då kan de förmodligen utvecklas och höja sig ännu fler snäpp.
Att sen träffa alla trevliga getingar är en bonus i sammanhanget.
Tyvärr missar jag det prestigefyllda mötet mot IFK Göteborg den 22e, jag är bortrest med jobbet men lär stå i telefonkontakt med Gamla Ullevi.

Och jag tycker det är väldigt skönt att denna hemmapremiär är över. Nu kör vi bara...

Inga kommentarer: