2010-04-19

Kort samtal med Tom Söderberg

I min frustration och ilska väljer jag att tala med någon som jag tycker väldigt mycket om och som jag känner väl. Annars kommer jag inte kunna sova inatt. (det är väl därför man har en blogg, eller?):
- Tom, varför spelade du inte mittback från start?
- Jag är verkligen inte i den formen så jag kunde starta idag. Det var en stor skillnad mellan t.e.x Åtvidaberg och Malmö. Jag känner det själv, jag har tappat en del som jag definitivt måste jobba med.
- Men anfallare, du vet att jag blir glad, jag minns matchen mot Qviding och vill gärna se dig som Hisingens Crouch, men hade ni talat om detta innan matchen? Att du kunde få hoppa in som anfallare?
- Nej, alltså jag vill verkligen helst spela mittback från start, anfallare ger ju en helt annan press eftersom det inte är min naturliga position. Men, tja, man får bara gå in och göra så gott man kan i de situationerna.
- Shit, Tom - jag är bara så arg och besviken. Det var länge sen jag såg något så här dåligt.
- Ja, det förstår jag. Vi har en hel del att fundera över. Det var mycket som inte stämde..

Min uppfattning är att de kommer tala om detta. Vissa spelare behöver rannsaka sin insats och förhoppningsvis drar de sen lärdom av denna matchen.

Nu vänder vi denna tillfälliga idioti rent ut sagt och kör över resten. ;)

Inga kommentarer: