2011-07-18

Häckens B14 och B15

Det är en alldeles speciell känsla när Gothia Cup drar igång. Och ändå är det inte alls samma känsla längre då min son Patrik har vuxit förbi detta. Pojkar födda -90 var speciella och tog hem en rad titlar genom åren. Såg en massa tokiga föräldrar idag på Grimbo - så'n var väl aldrig jag?! Så där tokig..Hur som helst finns det en sorg, det är lite smärtsamt att just de roliga åren som förälder i Gothia är över. Det känns tomt och jag känner mig jävligt gammal och passé. Det där förstår nog ingen av er som läser men vänta ni bara.

Pojkar 14 vann mot Lilleström med 10-0. Tror jag för jag tappade räkningen. Pojkar 15 hade det dock lite tungt till att börja med mot det tyska lag de mötte. De gjorde många individuella misstag i första halvlek och man fick en känsla av att det var premiärnerverna som spökade. I andra lade sig dock allt till rätta och de vann slutligen matchen komfortabelt med hela 5-0. En grymt stark start för Romeos lag.

Träffade inte så många som jag brukar. De flesta som jag kände, de andra föräldrarna går väl inte längre? .. Vinkade till Dioh och Tom. Ett flertal spelare från A-laget gick fram till pojkar 14 och peppade dem. Stort säkert.

Borde känna mig glad över denna första dag men trista "nyheter" nådde mig på vägen hem. Försöker nu bara bryta ihop och komma igen. Som alltid. "Du är tuffare än somliga tror", sa R för flera år sen. Försöker tänka så.
Vi får se hur resten av veckan blir.

Hur som helst, Heja Häcken!

Inga kommentarer: