2011-07-19

U21 seger över Blåvitt, 2-0

Andréz Vasquez är en typisk kille som alla skäller på vid sidan om plan när han ska göra sina konster. När sen killar som han lyckas så brukar folk bli tysta och hamnar killar som han slutligen i Ajax, Inter, Barca eller Milan så hyllas de av alla. Så se tiden an. Jag tror på Andréz lika mycket som jag hela tiden har trott på Ranégie.
Idag ställde Häcken upp med ett mycket b-betonat lag, i stort sett bara juniorer. Oerhört starkt av dessa att till slut få hål på Göteborg och det var Jesper Westermark som stod för båda målen. Emilio Rossi är också en kille ni ska minnas namnet på. Tror mycket väl att vi kan få se honom på sikt i a-laget. Och Robin Jansson stabil där bak som alltid. Ungefär de namnen jag kan. Pinsamt att inte längre veta vilka dessa unga killar är. Talanger är de hur som helst.

Imorgon lyfter a-laget mot Helsingfors. Och inte en enda människa kan rapportera därifrån.
Hur ska vi kunna ta del av matchen? Är Livescore.com den enda kanalen?

Heja Häcken!

4 kommentarer:

Anonym sa...

skriv gärna i bloggen om du får veta någonstans bättre att följa matchen än att stirra sig blind på livescore. lite smådåligt att vi inte kan få kontunerlig rapport när det ändå är europa league det handlar om.

zappa sa...

Absolut, jag jobbar på det! Tycker också det är kasst. De kunde väl tagit med sig Andrés som skriver för officiella? Eller Robin. En droppe i havet för klubben, ekonomiskt alltså.

Simon says sa...

Personligen tycker jag att matchen i Luxemburg var en pina att följa med den sporadiska uppdateringen. För mig är det en gåta att Andres som gjorde ett kanonjobb nere i Halmstad och som överlag har bland de bästa rapporterna jag upplevt inte får följa med. Eller att Robin inte heller finns med på plats. Eller att någon annan kan rapportera från Finland. Hmm hojta om någon ser ett bättre alternativ än livescore. Man börjar ju redan nu bli nervös inför matchen.

zappa sa...

Simon says; når ingen framgång. Tänker på förra gången vi var i Europa och släpper nog denna diskussion nu innan jag blir en bitterf***a. :/
Ska försöka messa någon på plats, kolla med Peter Gerhardsson om han kan rek. någon som skulle kunna messa. Vi får se. Peter ska inte behöva tänka på sådant här, klubben borde tänka.
Och lätt att vara efterklok, vi supp. kunde samlat in till Andrés eller Robins biljett eller/och Getingarna också kunde bidragit?

Som det ser ut nu så blir det inspirerande Livescore.com. Jippi! Not.