2009-03-17

Göran Pregmark invald i Häckens styrelse!

Har helt och hållet missat "Vad hände på årsmötet" som publicerats på officiella. (och jag missade årsmötet pga konferens i Borås) Nyhetsbreven där kommer inte som de ska och jag har påtalat det flera ggr. Vet att Robin sliter sitt hår angående detta. När jag idag fick se en annan artikel ang. att styrelsen nu har konstituerat sig så såg jag Pregmarks namn. Tänkte först att; varför kan de inte presentera honom bättre?!? Sen såg jag alltså den äldre artikeln efter årsmötet...

Nåväl Göran Pregmark är hur som helst verkligen guld i detta sammanhang! Han har varit chef i Göteborgs Stad i många år och har ett oerhört gott rykte. Jag hade förmånen att få träffa honom i slutet av 2007 då han tillträdde som tillförordnad stadsdelschef i Lundby SDF. Han skulle egenligen trappa ner men kunde inte säga nej då vi fick ett skriande behov i väntan på ny chef. För ett par månader blev han min chef, om inte närmaste så i alla fall nästan. Vi sågs vid ett par tillfällen på chefsmöten och under ett par chefsdagar i Uddevalla.
Den här mannen har ett oerhört stort kontaktnät inom Staden. Finns det någon som kan dra i de rätta trådarna när det gäller både Rambergsvallen och annat, så är det Göran! Det finns nog inte en tjänsteman på högre nivå som han inte känner, för att inte tala om politikerna. Och omtyckt, var han än har arbetat! Han har dessutom en otrolig erfarenhet av att leda stora organisationer. Häckenborg kanske kunde använda sig av den erfarenheten också när nu organisationen växer som den gör? .. De vore korkade annars.
Så nu vet ni det! Göran Pregmark är en stjärna inom Göteborgs Stad och nu är han invald i Häckens styrelse. Känner mig lite euforisk eftersom jag känner till honom så väl. Vad annat kan man säga än: intelligent jobbat Häcken!
Nu fick ni en guldstjärna i kanten av mig.

Inga kommentarer: