2009-04-16

Att vinna över Blåvitt...

... är nästan som att vinna ett kval eller nå't. Om man jmf gratulationerna som strömmat in. Hela fotbollssverige verkar glädjas med oss. På jobbet var nästan alla lyriska och snart har jag nog halva styrkan på Rambergsvallen. Jag har sagt det förr och säger det igen - engagemang smittar av sig! Fick mail från gaisare, en urgaisare som skrev: "Stolt Hisingsbo". Det var f-n inte dåligt... AIKare, ÖISare, you name it. Det var länge sen jag fick så många gratulationer. En underbar känsla. Obeskrivlig.
Jag ler fortfarande och inte ens kaoset som sönerna lämnat över till mig här hemma idag (läs marktjänst), kan få mig på dåligt humör.
Fast nu är det ju så, fotbollssverige, att fortsätter vi vinna då lär ni nog inte vara så glada. För till slut blir det ju er tur att losa i mötet med Hisingens Stolthet.
Men tack i alla fall, för gratulationerna idag! Kul att vi kan glädja andra också.

På söndag är det GAIS tur att få pisk. Nu behöver vi verkligen fortsätta vinna.
Forza Häcken!

P.s. Sen måste jag få lov att säga att stämningen på Rambergsvallen var grym igår. Cred till änglarna på plats som hejade fram sitt lag till slutsignalen och som inte lade energi på att spåra ur, what so ever. Änglarna är helt klar en schysst publik att ha på plats. D.s.

Inga kommentarer: