2009-04-27

Vad händer?

What?!?

Edit: Jag har kollat runt lite men inte fått reda på så mycket mer än det som står på hemsidan. Man kommer inte överens om hur ungdomssektionen ska arbeta. Jag skulle önska att man gick ut med mer information till sina medlemmar, brevledes. Kan ju förstå att man inte vill tvätta sin byk offentligt som det heter. Jag tycker det är allvarligt att det går så här långt, att man inte kommer fram till konsensus. BK Häcken har varit vida känd för sin fina ungdomsverksamhet genom åren. Detta fläckar ner varumärket och borde kunnat skötas annorlunda. Det skriver jag utan att egentligen ha mer information. Känner mig spontant besviken och frustrerad. Och jag hoppas de tar en runda till vid runda bordet! Eller att vi får mer information.

Min Patrik kom till Häcken när han var 8-9 år, då från Lundby IF. Idag är han 19. Genom åren har jag alltid känt att man som förälder har blivit lyssnad till från ansvariga i ungdomsstyrelsen. Jag tycker de har gjort ett fantastiskt arbete genom åren. Våra -90 killar genomgick en stor kris när de var 12-13 år. Deras tränare fick sparken och vi visste under en ganska lång tid inte vem eller vilka som skulle ta över. En hel del killar gick till andra klubbar. Sen så genom ett trollslag fick vi tränaren Romeo Vidovic som tog våra killar från segrar till segrar. 90-killarna kom att jämföras med 83orna och 86orna. Att tillsätta Romeo i det skedet var helt och hållet ungdomsstyrelsens förtjänst. De löste det på ett oerhört smidigt sätt. Detta var bara ett exempel på allt gott de har uträttat.
Jag vet inte, jag känner mig bara lite sorgsen när något sådant här händer...


Edit 2 mitt i natten:
Detta sa lite mer nu i GP. En hel styrelse avgår alltså på grund av att en person som de själva har föreslagit inte får anställning. Så tolkar jag det.
Sen vet man ju inte allt ändå, men det här blev ju ett förtydligande. Är det egoistiskt? Det vet vi inte heller då vi får så knappa uppgifter.
Jag droppar detta nu, otroligt trist att det får sådana här konsekvenser. Nu hoppas jag att huvudstyrelsen tar tag i detta. Ungdomssektionen behöver styrning och stöd, det tror jag inte de klarar sig utan speciellt länge.
Och nu behöver jag sova, ska upp 06:00 och klockan är nu 00:35. Jippi. Jag ska iväg på utbildning i två dagar. Och nej, jag tar inte med mig datorn.

Inga kommentarer: