2009-04-10

Hur funkar SvFF egentligen?

En sak kan jag inte släppa. BK Häcken får inte godkänt att ha Rambergsvallen som allsvensk arena pga att man saknar plantäckning vilket är obligatoriskt. Under många år har vi fått dispens då vi kunnat uppvisa den finaste mattan i Sverige. Jag tror i alla fall det beror på det.
Inför säsongsstart drar man tillbaka den dispens en vecka innan (för att öka trycket på kommunen att få till ett beslut om ombyggnation?) och vi hyr Ljungskiles plantäckning tills vidare.

När man så ikväll beskådar eländet på Grimsta så undrar man ju! Hur kan de godkänna spel på denna grusplan?!? Domaren är den som till syvende och sist tar detta beslut när han vid ankomst inspekterar mattan. Men hur, hur kan SvFF ha godkänt Grimsta överhvudtaget? ..

Båda lagen har samma förutsättningar, jag är medveten om detta. Det handlar alltså inte om det Jag bara undrar hur i helvete SvFF egentligen fungerar. Mitt förtroende för SvFF minskar för var dag.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Man börjar ju undra vad alla har emot Häcken. BP, som också är en småklubb, borde väl ha lika många motståndare som vi?

Men så verkar det inte vara. Det beror väl dels på att klubben inte hatas av alla (varför är det så med Häcken egentligen?) och framförallt på att BP är från Stockholm. Så tror i alla fall jag att det är.

Hursomhelst ett riktigt dåligt agerande av SvFF!

zappa sa...

SvFF kanske tycker att BK Häcken drar ner pubiksnittet? ...
Vi har att slåss mot väderkvarnar.

Ali:son sa...

Och likt don Quixote ska vi bli odödliga, och trubadurer med hjärtat på vänsterkanten ska sjunga sånger om oss! Vem bryr sig då om en sandlåda i Stockholm?