2009-04-30

Saarinen vs Rydström

Tänkte försöka liva upp bloggen lite. Har sökt Henrik Rydström, lagkapten i Kalmar FF och hoppas att han ringer upp lite senare. Så jag då kan uppdatera bloggen med hans svar på mina frågor.
Janne Saarinen (foto, BK Häcken) var inte svår att få tag på:

Det ser riktigt bra ut med dig och Chatto på mittfältet! Hur tycker du det känns själv? Kände du honom sen tidigare?
- Det var ju jag som rekommenderade honom för Sonny och Häcken. Vi har spelat samtidigt i Finland, jag har alltså spelat mot honom och visste att han inte är rolig att möta. Han är en riktigt bra spelare så det känns riktigt bra att vi nu får spela tillsammans.

Kan han finska eller hur kommunicerar ni?
- Haha, nej, men han talar perfekt engelska så det är lugnt.

Det har haglat gula kort över dig, er. Tycker du att ni har spelat så hårt eller känner du att det är orättvisa bedömningar?
- Alltså, det andra gula kortet mot GAIS var ju nästan en skandal. Jag rörde ju inte killen. Men domaren stod 30 meter bort och såg väl inte situationen. Han är väl inte mer än människa. Vi spelar så aggressitvt som vi ska på mittfältet så jag vet inte, jag har ingen aning om domarna dömer oss hårdare för att vi är nykomlingar. Det hoppas jag verkligen inte.

Ni har fört minst en halvlek i samtliga matcher, ligger detta i er spelidé att inte backa hem. Finns det en tanke bakom detta?
- Vi presterade bra redan i träningsmatcherna. Vi har ett gott självförtroende och ser ingen som helst anledning till att inte visa det. Vi är ett starkt och bra lag och kommer fortsätta med vårt eget spel. Vi kommer köra på ...

Tack Janne och lycka till imorgon! Också får vi se om "Rydis" ringer upp.

(tack Bzz för input)

Edit: Rydström sms'e att han undervisar, han jobbar alltså. Han bad mig maila istället också skulle han försöka hinna svara ikväll. Så kika in här senare ikväll!

Inga kommentarer: