2009-04-22

Seger över Trelleborg

Viktiga tre poäng, så jävla sköna poäng!
I en tämligen tråkig match blev det till slut utdelning. När Trelleborg ställer upp med en sexbackslinje och har en 18-årig målvakt som är svinbra så blev ju matchbilden därefter. Trögt, kramp och jag håller med någon som sa;
-Skjut själv Paulinho! Ge inte bort bollen..

Första halvlek var rena sömnpillret, början på andra också. Jag var uttråkad och det händer inte så ofta på Rambergsvallen. Sen började det hända saker också kommer då frälsaren Peter Nyström (foto; www.bkhacken.se)
in och får chansen att näta efter ett par minuter. Underbart för oss och för honom! Han slåss ju nu om en plats i startelvan och är en av de få spelare jag har haft nöjet att lära känna som inte är grinig för att han är bänkad. Han har en oerhört positiv attityd. Oavsett. Han kämpar på och är för många på detta sätt en viktig god förebild.
Jag vet inte, de får träna på att få in bollen helt enkelt. Och de får inte hamna i att, "här, skjut du, jag kan inte ta detta ansvaret..". Vi har sett sådan tendenser tidigare år och det går troll i det till slut.
Våga skjuta - tufft att göra mål. Det är det enda som gäller.
Halmstads tränare Janne Andersson var på plats och spanade tillsammans med Jonas Wirmola. Blev lite förvånad att de kom tillsammans. Trodde Wirmola hade lämnat HBK. Men jag vet inte allt längre.. ;)

Tack Nyström! Ibland (oftast) är det en laginsats - ibland är det ett enmansverk. De här tre poängen satte du!

Gå nu in och anmäl er till bortaresan mot Kalmar FF 1 maj. Så ses vi.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrade också vad Janne gjorde där. Äv erfarenhet och lite annat kan vi räkna ut att det iaf inte handlar om ett köp/rek av en Häckenspelare. HBK:s kassa brukar inte spenderas på yviga spelarköp (vilket ett presumtivt Häckenköp skulle innebära). Kanske var han bara i stan... ?

Sov gott zappa och grattis till tre poäng!!!

PS I like ur boots!

/TC

zappa sa...

Han var väl bara där och spionerade, vi möter ju HBK efter Kalmar. :)

Anonym sa...

Grattis till 3 poäng. Kul för Peterr N att näta. Vi tog en poäng borta i går i alla fall mot Sirius.
Kramar Säk J-Södra

zappa sa...

Tack och kram P! :)