2009-10-17

Junior SM kvartsfinal mot MFF imorgon!

Sonny konstaterar i en intervju på officiella att det är en trend att plocka upp juniorer och låta de utvecklas i A-truppen. Det gäller dock inte Häcken.
Sonen och de övriga 90-killarna i Tipselit har fått besked nu om att de har fått sparken från det att deras kontrakt går ut sista november. Det kommer kännas konstigt att den här tiden är över, mycket konstigt. Jag hoppas de hittar andra klubbar där de får en chans att utvecklas. Och jag lär väl då få följa en ny klubb, för självklart vill jag se Patrik spela.
Imorgon möter de MFF i kvartsfinalen borta i SMslutspelet. GUD, vad jag hoppas att de vinner!
Det hade varit grymt om de tog SM-guld och sen konstatera att "bäst i Sverige" inte flyttas upp...
Häckens A-lag överger jag dock aldrig. Den som har trott det känner mig jävligt dåligt.
Heja Häcken!
Edit: I halvlek nu står det 1-0 till MFF..Förlust med 2-1. :(

Edit: Mervan, en av de många talangfulla 90-killar som Häcken har släppt.

Inga kommentarer: