2009-10-29

Vi borde skämmas!

Vi som var där och ni som inte var där. Alla borde skämmas förutom alla de supportrar på sektion G som ändå försökte skapa stämning! Fy f-n vad kassa vi är, alla vi andra! När ett gäng gick bort till bortasektionen trodde jag att det berodde på att de ville stå vid det målet som bollen skulle in i. Detta gjorde vi för många år sen när också den sektionen var tom. Igår svor jag över vakterna som körde bort de därifrån. Tyckte det var löjligt, jag trodde nämligen att man också försökte "sprida ut" stämningen och såg det som något positivt. Nu har jag läst några enstaka kommentarer på Sektion Gs forum på Svenska Fans och inser att man delvs flyttat pga att man har haft småungar (?) som kastat grejer? Jag vet inte... Jag gissar. OM man då är missnöjd och det är småungar kan man be publikvärdarna få ordning på detta om pv inte ser det själva. Är det vuxna är det inte publikvärdarnas sak utan ordningsvakternas sak. Det är bara att säga till.
Som sagt jag såg det ju som något positivt, jag visste ju inte bakgrunden..
Varför ska vi andra skämmas då? Jo, för vi är så jävla tråkiga helt enkelt. Igår ville jag att hela Rambergsvallen skulle ställt sig upp och ge laget stående ovationer. Kanske var det barnsligt att tro att detta skulle ske efter all frustration... När jag gick hem var jag i alla fall jätteledsen. För denna trista, sjukt trista hemmaföreställning. Jag är väl för mesig, har för höga förväntningar och för livlig fantasi. Och det är ju mitt problem
Fri entré och så jäkla lite publik! Ge oss en ny arena för tusan! Jag blir så jäkla trött så det finns inte. Inte vet jag vad marknad ska göra mer men kanske anställa en person med lång (!) erfarenhet av området. En person med ett gediget CV? Jag vet inte, detta är inte mitt område. Jag tyckte reklamen på bussarna var genial. Men inte gav det någonting. Är det så att Göteborg inte har plats för fyra elitklubbar? Hänger allt på arenan? Eller är det så att vi måste ha is i magen och hänga kvar i AS 5-6 år nu, ta ett SMguld etc för att vi ska växa? ...
Och Hammarby-Häcken? Ska jag behöva se den ensam? Vår nya pub Splendid verkar ju inte vilja visa den om vi inte kan "garantera" ett visst antal supportrar på plats. Fy f-n vad deppig jag är nu. Jag föreslog igår att vi skulle ta emot laget på Centralen söndagkväll, skulle tippa att de kommer in vid 22-tiden. Men då fick jag höra att änglar på stan kanske trodde att vi var AIKare med våra gulsvarta halsdukar...What?!? Jag ger upp. Jag har inget mer förslag. Jag skulle verkligen bara vilja avsluta säsongen på ett kul sätt och tycker att laget är värda en hyllning. Jag får väl klampa ner till Fjärding och hylla de själv.

4 kommentarer:

Jens sa...

Jag förstår din frustration. Tråkigt med en sådan avslutning på hemmaplan, både spel- och publikmässigt.
Jag tycker din idé om att hylla spelarna för säsongen är bra. Det bästa hade ju dock varit att göra det i Stockholm på plats, men det är det ju inte alla som kan. Vore roligt att ta emot dom på Centralstationen, och att ha gulsvart på mig i stan är för mig inga problem, men jag är osäker om vi i minibussen kommer hinna ner till 22-tiden. Men hyllas bör de!

Appropå flyttningen från Sektion G till bortasektionen så var det jag som tog intiativet. Först och främst som en kul grej bara, men så hade vi ju hoppats på att målen skulle komma på den planhalvan också, men icke.

zappa sa...

Finns inte en chans att vi kan samla ihop oss och möte upp dem tror jag. Mesigt om vi står där 5 personer...Kan bara konstatera att ibland är vi urusla på att organisera ihop oss. Tyvärr kan jag ju inte åka upp till Sthlm, hoppas ni får kul!! Vet inte Bajenfansens inställning, om de skiter i att gå på matchen eller om de tänker gå för att protestera..Hoppas ni får vara ifred iaf.
Sen hur vi ska hylla laget för en grym säsong står skrivet i stjärnorna. Det talas om en avslutningsfest och det kunde ju bli ett tillfälle?
Ha en kul söndag!!

Ali:son sa...

Missade matchen av misstag :( Kollade bara datumet på biljettjäveln. När jag fick höra att matchen var flyttad satt jag fast på en ö i Norra Bohuslän. Trist att det blev trist!

Hoppas vi får chans att fira spelarna på något sätt, det skulle kännas konstigt annars. Och så vet jag inte exakt hur splendid Splendid är egentligen...

zappa sa...

Ali:son, jag hörde detta, att du missade matchen pga datumet. Helt sjukt att inte Häcken gick ut och rättade till detta. Vem vet hur många fler som missade matchen pga detta.. :(
Du var saknad!!! Saknade dina goa kommentarer om inte annat. ;)
Och ja, hoppas vi får till en fest med spelarna, det hade varit kul att få hylla dom.
Ha en gó helg!!! Om du nu inte tittar hit imorgon.. :)