2009-04-20

2-2 mot GAIS

Matchen slutade idag 2-2 mot GAIS och det var inte det minsta rättvist! Och nu överdriver jag inte! Vinni gör 1-0 efter ca en minut och första halvlek är riktigt, riktigt bra med spelare som Peter Nilsson, Vinni, Mackan (gjorde en sjukt bra halvlek), Forsa, Wikman, Filip L och Chibuike John på plan. Patrik gjorde också en mycket bra halvlek. Det var absolut ingen som vek ner sig.
Men sen förändras scenariot drastiskt i andra. De enda rutinerade man behåller på planen från A-lagsnivå är Peter Nilsson (som springer livet ur sig denna match) och Wikman. Chibuike John drar på sig två gula kort (det sista för filmning) och detta renderar då givetvis rött. Tio gubbar på plan... Efter ytterligare en stund skadar sig Filip Lundin i en smäll han får över knät och tvingas utgå och då har vi redan gjort våra byten inför andra. Så, nio gubbar sliter till slut som djur på planen för att få utdelning. GAIS kvitterar till 1-1 och gör sen så där sjukt orättvist 1-2 när det är ca fem minuter kvar. Då vandrar jag upp mot spårvagnen och hör att det blir ett jävla liv bakom mig. Vänder mig om och får se att Häcken får en straff efter att en utespelare från GAIS spelat handboll vid eget mål (?) - Peter Nilsson, som har sprungit livet ur sig sätter den klockrent. Slutresultatet skrivs så till 2-2.
Det var rättvist och ändå inte. Den här matchen hade vi vunnit om vi hade velat och inte halva styrkan hade bytts ut i halvlek. Jag vet att det är ett utvecklingslag och det är bra att alla får matchtid men ibland vill jag bara vinna. (ego)
Detta var hur som helst en betydligt roligare match än igår - så ni vet vad ni gick miste om.

Heja Häcken!!

Inga kommentarer: