2009-04-03

Månadens käftsmäll

* Var i Nordstan i em. Där stod GAIS, IFK Göteborg och ÖIS. Till och med Kopparberg var där. De hypade sina matcher och sålde souvenirer. Magnus Jonsson i GAIS-tröja. Det gör lite ont i hjärtat, han är världens finaste. Han konkurrerar om keeperplatsen med Dime. Han tycker försäsongen och träningarna har gått bra, så vem vet.. Fick en kram av en annan gaisare, inte varje dag det händer. I matchtröja.

* Sitter på läktaren imorgon för första gången på sex år. Med delade känslor. Kommer kännas skumt och förhoppningsvis skönt. Dock är det så att, trots skitmycket jobb som säkerhetsansvarig, så var man en del av organisationen, det kommer jag att sakna. Planerar att äta och ta en öl på Whoopsi innan matchen. Hoppas vi ses där.

* Enligt en hyfsad säker källa spelar Jimmy Dixon trots skadebesked i pressen. Försöker de lura oss? Jag har meddelat Gerhardsson fast jag tror faktiskt det inte spelar så stor roll. Jag njöt när jag läste att han hade blivit stämplad på träningen. Dixon alltså.

* Bloggen kommer förändras lite. Om den nu överlever.
Innehållet. Jag kommer bli mycket tuffare och dela ut en del käftsmällar och pungsparkar till de som förtjänar det framöver. Har ett gäng på lager och då handlar det inte nödvändigtsvis om någon i Häcken - jag har ju en del att säga om fotbollsverige. Filar också vidare på min bok: "Välkommen in i gubbväldet". Nu är jag inte bakbunden längre.

* Och på tal om detta, det ska bli mig ett nöje att träffa ett och annat motståndarlag. Ni vet vilka ni är. Välkomna till Rambergsvallen.

* Känner mig personligen otroligt stark - hoppas att laget har samma känsla. Låt oss tillsammans tvåla dit övriga fotbollssverige!

* En sista grej; ni är en del som verkligen uppskattar bloggen. Tack! Men ni är kassa på att kommentera. (tråkigt) Tycker ni det är jobbigt att jag måste godkänna inläggen först? Det finns en anledning till det och det är att jag helt enkelt inte står ut med anonyma påhopp på spelare, ledare, klubbfolk eller mig! Jag är inte anonym själv - har aldrig varit det. Jag har varit "zappa" nu på nätet i ca 10 år. De flesta vet vem jag är. Det handlar om respekt helt enkelt. Framför gärna kritik men var konstruktiv. Jag vill inte sätta munkavel på någon, jag vill inte censurera. Men jag vill inte publicera att " x springer som en bög" eller "du är en jävla fitta som inte kan något om fotboll".
Ni vill gärna ha den information jag kan ge er eftersom jag har en del kanaler direkt in i laget, jag kan förstå det.. Men hur jävla kul är det att blogga och aldrig få någon återkoppling? Skärp er eller så lägger jag ner detta för gott. Så nu vet ni det - då får ni läsa min bok sen och vad som händer i laget får ni ta reda på själva. Orkar inte serva er längre utan feedback - ni är bortskämda.
Och det var månadens första käftsmäll.

Vi ses imorgon på Rambergsvallen och BK Häcken mot SM-guld!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hehe, skön avslutning :)

Jag tittar in på bloggen varje dag och kommenterar när jag känner att jag har något att bidra med. MEN jag vet å andra sidan hur viktigt det är med respons så jag lovar att kommentera oftare.

Tack för din blogg, det är alltid kul att läsa här.

Anonym sa...

Hej
Kanske nedanstående hjälper för att du inte än en gång skall lägga ner din blogg.
- Om du håller ut och fortsätter med bloggen säsongen ut kommer du som tack att erhålla en riktigt god whiskey (stavas det så?) som tack för all info som vi supportrar aldrig skulle få annars. Det finns ingen annan klubb som har en blogg motsvarande din. Tack !!!!

Emiliano/Johan sa...

Det är bra! Ryt och rya mer, det blir roligt att läsa! Och jag ska verkligen försöka kommentera mer.

Läste du om Alf i GP? Jag tycker han är så bäst.

Nu darrar man inför morgondagens match - hoppas bara man kan bli av med barnen på något sätt så att man kan gå...

Ali:son sa...

Ha ha ha!
Den första käftsmällen delar du alltså ut till: Dina läsare!

Men vafan, fuck'em! Du har ju rätt. Läser man så skriver man.

Jag låtsas att våra presumtiva läsare är hundramiljoner patologiskt blyga människor utan tillgång till vare sig tangenbord eller händer, och det hjälper att blogga.

zappa sa...

Visst är jag urjävlig... :)