2009-04-04

Domare som viker ner sig

Dagen började fantastiskt på alla sätt! Otroligt väder och stor förväntan. Jag gick upp till Whoopsi Daisy för att käka och ta en öl, sen tog det en kvart och vi var invaderade. Det var roligt i fem minuter... Malmös supportrar var absolut inte otrevliga, det var ganska många som kom fram och pratade med oss. Vi var kanske ett tiotal getingar på plats. Men när de började skrika; "Hata, hata, hata Göteborg.." så blev i alla fall jag pissed of.
Bzzz, Ali:son och några andra grabbar och jag drog då ner till Tildas istället. Vi ville få ladda i lugn och ro helt enkelt.
Och sen matchen då, ja Herre Gud, vi hade ju kanonlägen i första halvlek som vi helt enkelt måste sätta. Vi har inte råd att inte sätta dom! Det var ju sammantaget en rolig match med två spelande lag. En jämn match men där vi hade de flesta chanserna. Därför är idag resultatet så in i helvete jävla orättvist!! Och vi blir bestulna på den mest uppenbara straffen jag har sett!
En Malmöspelare tar ner en boll i eget straffområde med armen - ALLA såg detta men fan inte Linus på Linjen för han var väl helt jävla blind!!! Eller så är det inte så, utan mycket mer allvarligt:
Henrik Rydström i Kalmar FF har skrivit mycket om detta, att domare viker ner sig för större klubbar och deras stora klackar. Var det detta vi fick se idag? Är det detta vi kommer få se mer av i år? I så fall kan SvFF dra åt skogen, så länge som de inte gör något åt detta! Vi ska spela på samma villkor eller? ...

Jag är förbannad. Förbannad på domarkåren som skämmer ut sig och som snor oss på poäng. Och de går ju inte att nå, det spelar ju ingen roll om jag så mailbombar SvFF - domarna går ju alltid fria i svensk fotboll. Ska vi acceptera detta? Jävlar vad arg jag är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra inlägg. Håller helt med, men Häcken har sällan domarna med sig INTE ENS PÅ HEMMAPLAN! Har aldrig känt mig så tom efter en match. Det känns fortfarande 4 timmar efter matchen.
Annars var det lovande och poängen kommer även om vi har den svarte mot oss. Heja Häcken!!!!!!

Ali:son sa...

I vanliga fall brukar man skratta bort såna här situationer. Men när varenda jävla Malmösupporter kommer fram efter matchen och medger att det visst borde varit straff, då känns det surt.

Stefan Johannesson heter anledningen till vår nollpoängare idag. Gratis Malmö, det var fanimig 3 gratispoäng.