2009-07-30

IFK Göteborg - BK Häcken

Missa inte att vi ska till Sektion A, de sämsta platserna och det är sista gången jag ställer upp på det. Att som bortasupporter bli hänvisad till en skitplats. Jag begriper inte hur större bortaföljen tysta accepterar detta, antar att änglarnas egen klack står på motsatt sida. Tycker de att det är bra?!? Varför ska vi som verkligen hejar fram våra lag straffas med de sämsta platserna? Kan någon förklara? ... Var i ligger logiken?
Enligt officiella kan man både köpa förköp och biljett på plats.

Och om någon nu har glömt så kommer vårt senaste möte här.
4-1.

Jag hoppas vi ses!!
Heja Häcken!

4 kommentarer:

Spindel sa...

Biljett på plats är inte att rekommendera. Vad jag har hört innebär det nästan alltid att man missar stor del av första halvlek.

Gör som jag, beställ Ungdom och skriv ut biljetten hemma. Man visar ju bara upp streckkoden för avläsaren vid ingången så finns ju ingen som kan tjaffsa om att man är för gammal för ungdom ;)

Men ja, Sektion A är så fruktansvärt dåliga platser. Förvisso bättre än bortasektionen på Gamla Gamla Ullevi, men snålt att klämma in en taskig bortasektion bara sådär på en ny arena...

zappa sa...

Tack för tipset men det vore ju sjukt pinsamt att åka dit för mig, haha... Jag har ingen skrivare hemma så jag tänker köpa biljett på plats. Kommer jag inte in i tid så kommer jag åka hem i ren protest. Så det så.

Jens sa...

Att som bortasupporter få de sämsta platserna på arenan är väl inte särskilt konstigt?
Varför ska bortalagets supportrar få bra platser på hemmalagets arena?
Var ligger logiken i det?

zappa sa...

Jens: Det finns något som heter: "Utan bortalaget - ingen match"-. = visa respekt för motståndarlag och dess supportrar.
Och jag menar rent generellt, varför placera klackarna bakom mål - de sämsta platserna? Blåvitts klack står väl också bakom målet eller har jag fel?

Skitplatser är det och nästa gång väljer jag sittplats.