2009-07-08

Underhållning på hög nivå när Örebro fick pisk

Vilken match! Ni som inte såg matchen är bara att beklaga. Vi hade ett flertal otroligt heta chanser, sådana där när man nästan dog för att bollen inte gick in...
Under första halvlek var Krickan lagets hjälte. Han gjorde att par fantomräddningar - ren världsklass. Otroligt. Örebros keeper gjorde detsamma i och för sig. Matchen stod 2-2 mellan dom.
Under andra halvlek var vi absolut det bättre laget. Stundvis var Örebro helt utspelade och våra gulsvarta hjältar lekte med de svartvita från gnällbältet.
Jag var skitnervös innan matchen och nästan lite nedstämd, kände mig inte alls taggad. Hade fått för mig att vi skulle bli överkörda av ÖSK. Så det är precis sådana här matcher som gör att man älskar fotboll. Bollen är rund och allt kan hända. Med detta har vi återigen visat fotbollsverige att vi är att lag för framtiden.
Den 16 september spelar vi semi. Och jo, vi kan ta Svenska cupen i år.

P.s. En snubbe framför mig klagade på att jag var för högljudd. Men vad f-n, fotboll är passion. Gå till kyrkan om ni vill ha tystnad!? Och jag skrek inte så många ggr. Helt otroligt..D.s.

Inga kommentarer: